Logoet? Så bliver det næsten ikke mere grundlæggende for din virksomhed og kommunikation/markedsføring!
For logoet er naturligvis en af de helt centrale brikker, når kunder og modtagere skal genkende din virksomhed og jeres produkter, annoncer, kommunikation osv.
Det er med andre ord et helt centralt element i al din markedsføring og synlighed.

Logodesign: En grundlæggende kreativ disciplin
Hvordan griber du design og opsætning af logo an?
Det har vi et godt og professionelt bud på hos Step Print Power.
For vores hold af meget dygtige og erfarne grafikere er gode til at tænke ud af boksen og ned på papiret. Det gør de i en meget tæt dialog med dig. Sådan får vi sammen udviklet det helt rette logodesign til dig og din virksomhed.

Logodesign er en helt grundlæggende kreativ disciplin. En kreativ proces, hvor vi skal prøve os frem med forskellige elementer. Forskellige typer af typografi. Diverse grafiske elementer. Vi kigger sammen på de ofte få elementer, der sammen giver dig det udtryk og det logo, du ønsker.

Husk: Step Print Power tilbyder også grafisk opsætning og design af emballage

Vi starter med en god dialog
Første del af logodesign-processen er typisk den gode dialog. Det handler blandt andet om dine ønsker, virksomheden, jeres historie, produkter, målgrupper, platforme osv. Sammen finder vi svar på nogle vigtige spørgsmål. For eksempel: Hvad skal dit logo udstråle? Hvilken målgruppe skal du have opmærksomhed fra? Hvilke farver og former afspejler bedst dit produkt? Hvilken stemning skal logoet fremkalde og forbindes med?

Tid til et udkast
Efter en god dialog og sparring er det grafikernes tur. De samler de fælles input, og næste del af processen er at kreere et par ”rå” udkast. Ved hjælp af udkastene kan vi sammen finde den helt rette stilart i forhold til dit logo og logodesign.
Når du har peget på en favorit, så bliver logoet bearbejdet og rettet til i en kreativ ping pong mellem dig og designeren på opgaven. Den udvikling kører, indtil resultatet er, som du ønsker det.
Hele denne proces er individuel og målrettet mod dig, din virksomhed og dine budskaber. Vi runder den af med, at du står med et logo, der bliver et centralt element og hele omdrejningspunktet i din efterfølgende kommunikation.

Kasper Valeur Zinck-Jørgensen

Udviklingschef